I väntan på att det blir sol på balkongen

Namn: Hillevi Siri Sofia (står det i folkbokföringen, men som mina vänner vet kallar jag mig Sophia. Eller Prinsen)
Piercingar: Ett gäng i öronen samt en i underläppen ju.
Tatueringar: Två små raringar, men jävlar vad jag ska sticka nålar överallt efter sommaren, när jag har pengar igen! Då ska det bli träd och lyktstolpar och fallfärdiga hus och hästar över hela benen!
Längd: 166 förvånande och jävligt stolta centimeter!
Skostorlek: 39
Hårfärg: Svartbrun för tillfället, men snart måste jag byta, för fy vad länge jag haft det nu.
Fräknar: Tusentals mörka små som jag älskar.
Motto: "Don't be chucking stuff about" /Karl Pilkington
Kär? Jag tycker att "kär" är det dummaste som finns, men jag måste ändå säga att ja, mer än jag kan minnas. Och hemskt mycket nej. Samtidigt.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Jag vet faktiskt inte. Jag älskar att bo med min familj så nära, men jag känner ändå att nu jävlar måste jag härifrån. Och snart ska jag ju det också. Fast egentligen är nog allt likadant var man än är.
Tycker du att du är attraktiv? Osvenskt att säga ja. Fast ibland är jag snyggast i världen och kär i hela mig, men andra dagar gråter jag åt min finniga nuna och plockar ned alla speglar. Men det är klart, ganska söt är jag nog.
Vilket schampo använder du? Varierar mellan Bed Head och Franck Prov-ost. Så mitt hår luktar mögel. Nej då, det luktar faktiskt jättegott. Kolasås typ.
Vad är du rädd för? Älgar. 
Gillar du berg- och dalbanor? Nej. Jag är kontrollfreak och det är svårt att vara när man åker upp-och-ned i tusen kilometer i timmen. Fast jag tycker om Flumeride.

Senaste…
Filmen du såg?
Mr Nobody, som Sara rekommenderade, och jag kan verkligen vidarerekommendera den!
Filmen du köpte? Coraline, tror jag, för den har fortfarande plasten på sig..
Låten du hörde? KHTDR - The Flatliners, så äckligt bra låt och text.
Låten du laddade ner? Laddade ned ett helt album faktiskt, eftersom jag råkade ta bort det från datorn, haha. Fast Forward Eats The Tape av Belvedere alltså.
Personen du ringde? Miriam, och jag fick till och med tag på henne!
Personen som ringde dig? Sara!
TV-program du såg? Hm, min TV funkar inte sen ett halvår tillbaka, men jag såg precis Dead Set-piloten, om det räknas?
Person du tänkte på? Zackarias

Favorit…

Låt: ÅH det är för många, men instinktivt och allmänt hela tiden Die While We're Young (A Wilhelm Scream). När vi hade med favoritlåt till skolan i tvåan tog jag Astronaut (Amanda Palmer). Just idag känner jag dock mer förThe Ongoing Debate Concerning Present Vs Future (Miles Benjamin Anthony Robinson) eller H. (Tool). Just det.
Sak att göra: Dricka öl på Masthuggsberget. Eller klapa hest. Sen älskar jag att sjunga, men det glömmer jag bort eftersom jag gör det nästan varje sekund.
Sport: Jympa! Eller löpning, att springa milen på natten slår det mesta. Annars ridning så klart, men jag ser det mer som umgänge än sport.
Kläder: Min blå/brunrutiga herrskjorta från Maxi, utan tvekan! Fast ska jag ha mer än ett plagg blir det mjuka stretchjeans och bandteeshirt, det funkar alltid.
Film: Trainspotting
Bil: Jag tycker inte om bilar :( Radiobilarna på Liseberg kanske.
Serie: The Walking Dead eller Breaking Bad, fast de har inte gått på ett tag, så de jag följer nu, liksom alla andra, är Family Guy, Community, HIMYM och sånt.

Har du någonsin…

Gråtit över en pojke? Haha, när gör jag inte det!
Gråtit över en flicka? Så klart
Ljugit för någon? Också klart, fast jag tycker verkligen inte om det, inte ens om småsaker. Snarare böjer jag sanningen, får folk att feltolka vad jag säger, så slipper jag både ljuga och bli påkommen, haha.
Varit i slagsmål? Inte direkt, bara med min bror och min lånehund kanske.
Blivit arresterad? Usch nej, jag är svenskt rädd för konsekvenser och sköter mig alltid ypperligt.
Träffat någon från internet IRL? Någon från internet? Är det typ som ett land? Men inte träffat någon först på internet och sen bestämt träff, nej, det tror jag inte. Fast just det, haha, när vi var i Barcelona presenterade Petter faktiskt en person med att säga "He's from the Internet!"

 

Antal…
Gånger du varit kär?
Två eller tre kanske? Om alls. Fem, om man tänker på förälskelser, tror jag. Å andra sidan, kanske aldrig.
Gånger ditt hjärta brustit? Inte deppa för det, för vi har tejp! Haha, nej, men antingen kanske tusen eller snarare inte alls, eftersom jag fortfarande lever, uppenbarligen!
Hjärtan brustna på grund av dig? Sånt tror jag nog inte händer annat än på film.
Tjejer du kysst? Pussat ett par som jag minns, men kysst låter lite grövre och jag är ju sådär fin i kanten ni vet.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Jag är ju inte berömd nog :( Fast säkert någon gång, typ för Multi Kulti.

Senaste…
Boken du läste?
Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Den gick fort.
Personen du fick e-mail av? Jag face-mailar lite hemlisar med Therese och Sarah om det räknas, haha. 
Personen du fick brev av? Det har jag faktiskt ingen aning om, folk skriver inte fysiska brev så ofta i dessa dagar. Det är synd.
Personen du fick sms av? Petter!
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Oj, hela? Min äldsta syster bor i Umeå, så det händer inte så ofta, men hon är faktiskt hemma nu, så det borde bli vilken dag som helst! På mellansysterns bröllop på söndag kommer ju hela släkten vara, om inte annat!
Saken du köpte? En fånig vit klänning på Myrorna i fredags, som min syster bruden fick ha på möhippan igår! Fast jag köpte jättemycket sprit igår också, och pizza till tio personer. Hmm.