"There is no such thing as a vegan."

Jag vet inte varifrån skaparen av denna bilden fått sin fakta eller huruvida de stämmer, men nog är det ändå tankeväckande?
Jag säger alltså inte emot, utan frågar mig bara varför detta skulle komma ifrån en djurätare som tycks negativt inställd mot veganer. Att avskala en individ på hela dess identitet och dessutom se hur fruktansvärt mycket onödigt skräp vi använder andra levande varelser till, är detta ett argument till djurätares fördel? Att det dessutom finns alternativ till mycket av detta, eller forskning som är på god väg i den riktningen, är det ett argument till djurätares fördel? Isåfall gick det mig helt förbi.

Nej, det kanske inte finns någonting sådant som en vegan men betyder det att vad man gör är en fis i rymden? Det tycker inte jag. Tvärt om blir jag mer sporrad.

Fin ko förresten. Vill gosa.

Kommentarer:

1 anna:

skriven

den där bilden gör en lite ledsen ändå, okejrå vegetariskt/veganskt är gott vilket som men man vill ju ändå må lite bra i själen. hoppas allt är påhittat som bara den. annars blir den en himla massa uppoffringar. vill liksom kunna använda lite deoderant va.

2 sophia:

skriven

ja, men jag menar, man gör ju så gott man kan, allt litet är bättre än ingenting. att använda deo men inte äta kött är ju bättre än att använda deo och äta kött. tänker jag. dessutom kan man succesivt smyga sig in på veganska skönhetsprodukter, så gör jag och jag är glad varje dag tralala.

3 Julle:

skriven

Moar meet, moar chewing gum. Nom?

Kommentera här: