The sun shows no mercy this morning.

Skolstarten har redan varit, men jag skjuter på den lite till. Njuter inte av den alls.

Mest vill jag bara vara göra absolut ingenting; baka bröd, sova halva dagarna, titta på film och inte orka städa för det kan jag göra imorgon. Stanna hemma om kvällarna, dricka thé och krama katter.

Sen vill jag bli trött på det och göra ett ryck, möblera om hela lägenheten (för just det, jag har en flat mate nu) och spendera en hel dag på IKEA och två dagar med att sätta ihop allt.

Sen, sen vill jag köpa nya böcker och pennor som luktar bläck som man kan tugga försiktigt på utan att bita av flisor av plast och jag vill träffa alla jag inte sett på hela sommaren, köpa kaffe innan föreläsningen och ändå inte hålla mig vaken mer än femton minuter, skratta bort seminarier och ändå på något sätt lära mig saker och känna att jag någonstans ser fram emot resten av livet.

Men nej, nu är det för sent för allt det här. Kanske nästa år. Om jag inte bränt ut mig till dess.

Kommentarer:

1 e:

skriven

Men för busen, tarej tid till allt du vill göra vettja ;)

Kommentera här: