OCH DÄRFÖR ÄLSKAR JAG GÖTEBORG

drucket snubblade han in på krogtoaletten utan att stänga efter sig, knäppte upp byxorna och slängde fram ett kaxigt långfinger till alla som satt i närheten. Väl ute igen bugade han utstuderat mot ingen alls och viskade mot oss ("jag kissade inte"). Då tänker jag på min och Saras senaste Göteborgsresa tillsammans - när den nämnde fyllde i min infekterade tatuering - med Adam och Raised fist och Petter och pannkakor och Martin och obehagligt men lustigt borttappande av varandra så att en annan tvingades följa mig tusen mil i en svinkall nattstad. Det var underbart. Kanske såg det ut såhär:
Jag älskar det. Lite av det jag älskar kommer hit på lördag också, då kanske man hinner älska allt i två timmar för att sedan hata sig själv i en vecka för hur mycket man älskade någonting lol. Och därför älskar jag Göteborg.

Kommentarer:

1 spara:

skriven

åh det är så fint och shit vad minnen vi har vi borde göra ett fotoalbum. puss<3

Kommentera här: