[Jag behöver dig kanske mindre än jag gjort förr, men mer än du någonsin fått veta]

Jag är hemlös.
Lever på nåder hos min bråder.
Lever bland låder.
Konstigt känns det så klart, att vakna på en madrass i mitt vardagsrum som är någon annans vardagsrum nu, öppna ögonen och tappa bort sig bland någon annans saker.
Jahaja.
Allt jag har tilltgång till en dryg månad framåt ligger i en väska på nämnda madrass.
Vad värre är: jag har ingen musik. Annars lyssnar jag på musik dygnet runt: pepp-punk när jag vaknar, p3 vid brunch, pop när jag lagar lunch, AWS/Kezia/TDEP/Refused eftermiddag-kväll tills jag somnar till något vemodigt. Det är för att mitt inre är så tomt och ihåligt att det ekar när maten landar i magen annars, jag måste gömma mig bakom ljuva toner. Fast jag har inte packat bort alla mina instrument, Ilon Ukulele är kvar. Det är bra.
J A H A.
Ja nej alltså jag vet inte, jag drunknar lojt i vattenbrynet typ, fin metafor. Jag jobbar på att bli lite mer pretentiös.
Chow ding.

Kommentera här: