us slaves break bread and go to work

jag sitter hemma hos min pojkvän, det händer inte så ofta.
men jag har ganska trevligt. han pluggar, för han är smart
och ska bli någonting när han blir stor. bota cancer och skapa
virus som kan förstöra mänskligheten. det är mest antingen
eller. jag tror på antingen.
jag pluggar inte, för idag finns ingen skola. min dag var
dålig och jag hade en klump i magen när jag satt på bussen
in till stan. kände inte ens lite grand för att sätta mig på
nästa buss och hålla en presentation om någonting jag hade
gjort, någonting jag hade valt, någonting jag och jag och bara
jag står för. någonting som jag är dålig på. idag alltså. så jag
gjorde inte det. jag fick kaffe och bulle och varma förstående
kramar av min pojkvän istället. borrade in huvudet i hans
armhåla. han är fin och så, han dömer aldrig. nästan aldrig.
bara precis så sällan att man inte ens kan ogilla honom för att
han är omänsklig.
nej idag vill jag inte åka hem nej tack.

Kommentarer:

1 sara:

skriven

det lät väldigt bra :) ni är bra. kram.

2 e:

skriven

What she said! ^

Göra saker som känns dumt är rätt dumt, faktiskt.

Kommentera här: