Välfädsstaten

Tidigare har det varit populärt att tala om "den svenska modellen" med avseende på vår omfattande offentliga sektor, alltså hur vi genom skatter till exempel ger även underpriveligierade grupper tillgång till stöd och hjälp. Dock är detta inte längre särskiljande för den svenska staten, då vi privatiserar både sjukvård och utbildning och out-sourcar flera statliga företag. Som följd ökar andelen fattiga i Sverige, trots att vi tidigare haft jämförelsevis få fattiga i förhållande till övriga världen.

Detta diskuterade vi ikväll, över 15-kronors-öl och rynkade pannor, fast minst lika ofta diskuterades tidsrymden mellan mina hårfärgningar. För att undvika trakasserier började jag kvällen med neutralt uppsatt hår, men det tog två minuter innan herr Ordförande övertalade mig att ta ut det. Jaha. Jaja. I helgen ska jag och min favorit-gruppmedlem vara ensamma singeltjejer, det bestämde vi idag. Socionom = win. Jaja. Jorå. Precis. Ne lite full e jag kanske.

Kommentarer:

1 Olivia:

skriven

fiiiiiiiin

2 e:

skriven

jävlar. frisyren !! <3

3 sara:

skriven

men snyggeflätera ju!

Kommentera här: