OUTRAGE.

Eftersom min lördagskväll är bara delvis (jävligt liten del då) häftig och händelserik, försöker jag skriva min hemtenta. Fem frågor, fyra små och en stor; sex dagar på mig. Jättelagom att göra en fråga per dag och ha en dag extra att kolla igenom den och justera så. Jag har verkligen inget bättre för mig och är sjukt jävla rastlös, men jag kan inte koncentrera mig och tycks inte kunna formulera en vettig mening. När jag blir frustrerad flippar jag - ni vet, som älgar - så jag kastade iväg en socyalpsykologibokjävel hårt som fan, så den studsade på väggen och gled iväg över vardagsrumsbordet och välte ner två glas. Ett landade på mattan, mjukt och försiktigt, det andra krossades. Allt känns genast mycket bättre. Så gör det inte det ;PPpppPpPPPppppp

Klart att jag också skulle kunna åka in till stan och låtsas vara hipp och låtsas ha roligt och grejer, men jag har typ inga kompisar kvar här för att alla är fittiga och flyttar, förutom Sara, men hon drar till Sälen istället. Kul för henne! Jag är ändå inte på humör för intrycksstyrning och social kompetens ur en gruppaspekt i form av anpassning. Hade jag inte precis druckit upp min sista folköl och sett att Ica stänger om tre minuter så hade jag varit lite gladare. Då hade ni kanske sluppit mitt alltför frekventa ordbajseri också. Gillar Rise Against istället, för första gången på flera år, tror jag.

Kommentarer:

1 anna:

skriven

Stan en lördagkväll är ganska ovärt, lär man sig, flera gånger. lika bra att sitta hemma och vara produktiv. borde vara produktiv. flippa lite åtminstone

2 e:

skriven

flippflipp

en månad, sen ärru cool i Uppsala-ish

förutom att fitt-puben i stan hade 24-års gräns. ofta lixom. kramkompis

Kommentera här: