Och ikväll ska jag somna trött och glad och nöjd och liten och med en försiktig förkylning lurandes i halsen.

Imorse fick jag massa fina saker av mamma, att ha i min endast i ljus klädda gran. Älskade verkligen kamelen, den får nog bli ett halsband resten av året. Ser ni elefanterna? De var jättefina, verkligen Sophia-blir-varm-i-magen-och-fuktig-i-ögat-fina. Mina kläder matchade granen också. Mamma hade på sig en likadan klänning. Det var ganska lustigt.
I efterhand vet jag inte varför jag sminkade mig ens, tänkte nog att det kändes juligt och förvisso känner jag mig som en julgran (rött och grönt liksom) fast kanske mest som en tjackhora som bytt upp sig till en rik äcklig snubbe med ögonen dinglandes i påsar vid knäna och rynkig rumpa. Sen åkte jag och mamma till min fina syster Anna (som fyller tjugofem idag jo jag tackar jag) och Putte och hela hans familj var där och jag fick fläta håret på de enda barnen jag vågar vara nära även om jag är lite obekväm med dem också. De är så fina, faktiskt. Vi såg på Kalle där, sen åkte vi till mamma, bara hon och jag alltså, och gjorde skum nymodig julmat för sådana som inte vill att djur ska må dåligt.
Drog såklart på mig Darth Vader över klänningen, så jag och mamma inte var precis lika. Han kan ju inte vara ensam på jul heller. Darth, alltså. Blev lite mer julmysigt också.

Kommentarer:

1 e:

skriven

Gillade darth också. WHERE FROM!?

Kommentera här: