huvudvärk

Jag tycker inte om att vara människa. Själv skäms jag över all skada jag åsamkar denna planeten och varelserna på den, så det gör mig så ont att det finns människor som öppet påstår att människor är mer värda än andra djur, som inte ser något som helst fel i att utnyttja varelser vi borde beskydda och misshandla dem bara för att fylla våra magar med dem, när vi inte ens behöver äta kött. Sådant gör mig så förbannat ledsen, får mig att känna en sådan skam för dem att det är ett under att omgivningen inte blir alldeles svart. Sedan pratar de om att det är fel att äta upp sin döda katt, för att den är ju en familjemedlem och man äter ju inte sin mamma, samtidigt som de sväljer söta, mjuka kycklingar hela, för de är ju matdjur.

Jag äcklas av högmod, jag äcklas av människor som uttrycker åsikter i etik och moral när de inte har förmågan att känna medmänsklighet.

När jag blir stor ska jag köpa en stor gård, långt bort från civilisationen och rädda alla djur jag kan, på det att ingen av oss någonsin kommer behöva komma i kontakt med det äckliga människosläktet igen.

Kommentarer:

1 Eve:

skriven

Det låter som en galet trevlig gård. A real Animal Farm. Hah! Man kan inte hjälpa att människor är korkade. Vi är nog lite sånnna av naturen.

Kommentera här: