Vad jag menade med Tyskland:

Göteborgs Universitet har en mängd utbyten med andra fakulteter, i länder över hela världen, så att man kan läsa en kurs, skriva uppsats eller göra praktik lite varstans. Nytt för vårt program är att man tydligen kan spendera fjärde terminen på Socionomprogrammet utomlands, och de enda universitet som hade motsvarande kurser samtidigt är Madrid och Berlin. Så, när jag var på informationsträff visste jag inte ens vad det gällde, men tänkte att i Sverige har jag inte så mycket att hämta ändå, och gjorde en spontananmälan. De skickar två från varje fakultet och tydligen var det bara en annan härifrån som ville till Berlin, så om jag vill får jag alltså åka. Universitetet och CSN bidrar och grejer, så i princip är allt fixat. Ska bara suga på karamellen lite.
 
Alltså:
Sophia + Berlin
april - juli
bostad
pengar
# ching

Kommentarer:

1 e:

skriven

alltså, fett avis!

Kommentera här: