#1 Starta en blogg

Det var ju just det man skulle göra. Den allra första Saken.

- Bloggen.

Att jag lovat mig själv att aldrig falla för frestelsen att haka på resten av världens bekräftelsemani, uppmärksamhetsbehov, och därför aldrig, bland annat, blogga kan ju göra att jag framstår som en svag och lättmanipulerad människa, vilket jag säkert är - precis som du - men jag väljer att se mig som oförutsägbar och självbestämmande; vad folk än tror att jag inte är, väljer jag att vara. Eller snarare; vad folk än tror jag är, väljer jag att inte vara. Jag är en så kallad bakåtsträvare, en reaktionär jävla högergubbe i förliten kostym, dricker mitt franskrostade jävla kaffe och håller en homosexuell cigarr mellan mina bleka, feta, flottiga, valkiga, hårlösa fingrar. Fyfan, vad ska det bli av mig?

Hädanefter kanske jag borde sluta kämpa mot strömmen och istället kämpa mig genom strömmen, framåt, längst fram, ligga först. Då skulle jag alltid vara bäst. Det vore nåt, det.

Nå, nu har Gjort en Sak.
Idag igen.
En blogg.
Hur det känns?
Jag vet inte riktigt, men jag skulle inte ljuga om jag sa att det kändes förjävligt.
F ö r j ä v l i g t.
Det känns inte som jag är fullt så cool som jag trodde att jag var.
Bra.

Kommentera här: